Inbjudan till SCAs presskonferens för Q3 2016

Presskonferensen som hålls i samband med publiceringen av SCAs rapport för det tredje kvartalet 2016 kan också följas via webbsändning eller telefon.

Delårsrapporten publiceras den 27 oktober omkring klockan 08:00 och följs av en presskonferens klockan 10:00 på SCAs huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63 i Stockholm.

Vid presskonferensen kommer vd och koncernchef Magnus Groth att presentera och svara på frågor om rapporten.

Presskonferens:
Datum: torsdagen den 27 oktober 2016
Tid: klockan 10:00
Plats: SCAs huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63, Stockholm

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.sca.com. Det går också att delta via telefon, ring +44 (0)20 7162 0077, +1 646 851 2407 eller 08-5052 0110. Ring in i god tid innan konferensen börjar. Uppge ”SCA” eller konferens id 960205.

Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, 08 - 788 51 30
Karl Stoltz, Media Relations Manager, 08 - 788 51 55

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2015 var cirka 115 miljarder kronor (12,3 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.