Inbjudan till webbsänd presskonferens Q1

SCAs delårsrapport för 1 januari–31 mars 2012 offentliggörs onsdagen den 18 april cirka klockan 13.00.

Media och analytiker inbjuds härmed till en presskonferens där rapporten presenteras av Jan Johansson, vd och koncernchef.

Presskonferens
Datum: onsdagen den 18 april 2012

Tid: klockan 14.00

Plats: Konferensrum New York, World Trade Center, Stockholm

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.sca.com. Det går också att delta via telefon, ring +44 (0)207 1620 177, +1 334 323 6203 eller 08-505 201 14.

Stockholm den 4 april 2012

För ytterligare information, kontakta gärna:

Pär Altan, chef medierelationer, 08-788 52 37

Johan Karlsson, chef investerarrelationer, 08-788 51 30

Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA är ett globalt hygien- och pappersföretag som utvecklar och producerar personliga hygienprodukter, mjukpapper, tryckpapper, sågade trävaror och förpackningslösningar. Produkterna säljs i cirka 100 länder. SCA har många kända varumärken, av vilka TENA och Tork är globala. Omsättningen 2011 var 106 miljarder kronor (11,7 miljarder euro). SCA har omkring 44.000 anställda. Mer information på www.sca.com

Taggar: