Kristina Enander ny affärsområdeschef massa

Kristina Enander, för närvarande chef för SCAs pappersbruk Ortviken, blir ny chef för affärsområde massa.

SCAs affärsområde massa omfattar Östrands massafabrik i Timrå. Där slutförs just nu en av Sveriges största industriinvesteringar någonsin. Den utbyggda massfabriken kommer att få en kapacitet på en miljon ton massa per år och blir den största produktionslinjen i världen för blekt barrsulfatmassa.

Kristina tillträder sin nya befattning den 1 november 2018. Hon efterträder Åke Westberg, som lämnar SCA med pension den 31 december 2018.

Björn Lyngfelt, Kommunikationsdirektör, +46 60 19 34 98

Taggar:

SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.Skogsbolaget SCA hade 2017 ca 4 000 anställda och en försäljning på 16,7 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall. För mer information, besök www.sca.com.