SCA genomför stort rekryteringsevent 9-10 februari i Piteå

9-10 februari träffar SCA närmare 150 tjejer och killar vid ett stort rekryteringsevent i Piteå. Målet är att hitta 80 nya sommarvikarier.

– I år provar vi ett nytt sätt att rekrytera och vi kommer bland annat att speed-intervjua ett stort antal av de sökande, berättar Maria Nyberg rekryteringschef vid SCA.

Genom att träffa SCAs medarbetare får de sökande lära sig mer om företaget och de möjligheter som finns för att sommarjobba inom olika tjänster.

– Även en paneldebatt kommer att hållas där vi berättar mer om hur vi på olika sätt arbetar med skogens kraft för en hållbar framtid, avslutar Maria Nyberg.

Under dagen genomförs en pressträff för inbjuden media.

Program 10 februari, Furunäsets konferens (Belonasvägen 2B), Piteå

09.30-09.45 Företspresentation SCA
09.45-10.10 Paneldebatt
10.10-10.20 Information om dagens program och rekryteringsprocessen
10.30-15.55 Speed-intervjuer
14.00 Pressträff

Varmt välkomna!

För ytterligare information och anmälan till pressträffen, kontakta:
Maria Nyberg, rekryteringschef, tel. 060-19 33 76

Taggar:

SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.Skogsbolaget SCA hade 2017 ca 4 000 anställda och en försäljning på 16,7 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall. För mer information, besök www.sca.com.