SCA lånar 500 miljoner euro på obligationsmarknaden

SCA har idag under sitt EMTN (Euro Medium Term Note) program lånat 500 MEUR med en löptid på 5 år till en räntekostnad om 0,583 procent per år, motsvarande Euro Mid-swaps +0,55 procentenheter.

Obligationserbjudandet blev övertecknat. Slutligen placerades obligationerna hos 93 internationella investerare.

Obligationen kommer att listas på Luxemburg-börsen. Syftet med transaktionen är att refinansiera förfallande lån.

Transaktionen genomfördes gemensamt av Deutsche Bank, ING Bank och Nordea.

Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, 46 8 788 51 30
Karl Stoltz, Media Relations Manager,   46 8 788 51 55

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2015 var cirka 115 miljarder kronor (12,3 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.