• SCA/

SCA:s styrelse har beslutat att genomföra en extra granskning av affärsflyget genom av aktieägarna utsedda revisorer

-       Detta är en naturlig åtgärd givet det läge som uppstått genom medias granskning och de frågor detta skapat hos aktieägare och andra intressenter, säger Sverker Martin-Löf, styrelseordförande SCA.

SCAs styrelse har också, i linje med vad VD Jan Johansson uttalat tidigare, genomfört en översyn och reviderat företags policy vad gäller nyttjande av affärsflyg. Den nya policyn innebär att respektive och medföljande ej kan medfölja affärsflyget samt att affärsflyg ej får användas vid representation.

Klimatkompensation för affärsflyg kommer att beskrivas i nästa års hållbarhetsredovisning.

Karl Stoltz, Media Relations Manager 08 788 51 55

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2013 var cirka 93 miljarder kronor (10,7 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.