SCA utser ny strategichef

Christoph Michalski tillträder den första september som ansvarig för koncernstab affärsutveckling och strategiplanering inom SCA. Han efterträder Thomas Wulkan som sedan en tid tillbaka är chef för affärsgruppen SCA Americas. Michalski kommer att rapportera direkt till SCAs VD och koncernchef Jan Åström och kommer att ingå i SCAs företagsledning.

– Strategichefrollen syftar till att utveckla SCAs position som ett globalt pappers- och konsumentvaruföretag. Arbetet handlar mycket om att samordna inriktningen för koncernens olika verksamhetsområden och vi kommer att få stor nytta av Christophs gedigna erfarenhet från konsumentvarubranschen, säger Jan Åström.

Christoph Michalski kommer närmast från Fonterra Co-Operative Group i Nya Zeeland, där han ansvarat för marknadsföring, R&D och affärsutveckling inom konsumentvarudivisionen. Dessförinnan har han under 15 år jobbat i flera länder och i en rad olika roller inom Unilever.