SCA vann "Bästa redovisningen" 2003

SCA vann "Bästa redovisningen" 2003 SCA vann storbolagsklassen i den prestigefyllda årsredovisningstävlingen "Bästa redovisningen" som anordnas av Stockholmsbörsen. Priset delades ut idag i samband med Finforum 2003 på Grand Hôtel i Stockholm. I juryns motivering stod bland annat att "bolagets årsredovisning uppfyller i stort sett alla de krav som kan ställas på bra aktieägarinformation." Detta var sjätte gången som SCA tog hem förstapriset i tävlingen. Bästa redovisningen har till syfte att stimulera företag att förbättra och utveckla sin externa information. Årets tävling var den trettioåttonde i ordningen. Juryn bestod av Ulf Strömsten (ordförande), Hans Edenhammar och Anders Haskel samt redovisningsexperterna Björn Grundvall, Sigvard Heurlin och Rolf Rundfelt. Stockholm, 12 november 2003 SVENSKA CELLULOSA AKTIEBOLAGET SCA (publ) Communications and Investor Relations SVENSKA CELLULOSA AKTIEBOLAGET SCA (publ) Communications and Investor Relations Box 7827, 103 97 Stockholm, Sweden Tel +46 8 788 51 00, Fax +46 8 678 81 30 www.sca.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00810/wkr0002.pdf