Det svenska köttet i blåsväder till följd av Coops agerande

Konsumenterna kan få vända sig till andra livsmedelskedjor än Coop för att hitta Scans produkter framöver. Anledningen är att Coop valt att tillsvidare sluta köpa in delar av Scans sortiment till följd av strandade prisförhandlingar.

Scan anser att det är viktigt att värna om det svenska köttet och att det är konsumenterna som ska välja vad man vill köpa i butikerna. Scan är positiv till prisförändringar om det innebär att det gynnar våra konsumenter och svenska bönder.

- Vi kommer att tvingas att se över vår produktion för att anpassa den till nuvarande situation, vilket givetvis kommer att påverka våra leverantörer, d v s svenska lantbrukare och våra medarbetare. Detta är mycket beklagligt, säger Margareta Thorgren, informationschef Scan AB.

Magnus Lagergren, VD Scan AB, tfn: 070-255 52 35
Margareta Thorgren, informationschef Scan AB, tfn: 070-280 01 68