Scan är ensam fastfoodleverantör till O-Ringen

Samarbetet mellan Scan AB och O-Ringen innebär att Scan är ensam fastfoodleverantör till O-Ringen i tre år framöver: Halmstad 2012, Boden 2013 och Skåne 2014. Därmed kommer endast svensk korv och hamburgare serveras på O-Ringen.

Samarbetet innebär också att butiker och restauranger, i närområdet till tävlingarna, som är anslutna till O-Ringen kommer att aktivera Scan-produkter. 2012 går O-Ringen den 21-27 juli i Halmstad.

Bland annat kommer Scans nyhet grillstek med smak av granatäpple grillas utanför Ica Maxi Flygstaden. Även inne i butiken kommer det aktiveras pålägg, kryddkorv, grillsortiment och hamburgare.

- Vi är mycket glada åt förtroendet som vi fått att leverera svenska produkter i tre år till O-Ringen som är världens största orienteringsfest och ett av Sveriges största idrottevenemang, säger Henric Rondahl, Fastfood Manager på Scan AB.

Henric Rondahl, Fastfood Manager Scan, tfn: 08-725 83 83
Sara Hoff, tf kommunikationsdirektör Scan AB, tfn: 044-19 40 25