Scan förstärker samarbetet med Parks and Resorts Scandinavia AB

Samarbetet innebär att Scan är ensam fast food-leverantör till nöjesparkerna Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Scan kommer nu att bidra till besökarnas helhetsupplevelse på Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

På fyra av de största nöjesparkerna i Sverige kommer endast svensk korv, kebab och hamburgare från Scan att serveras. Samarbetsavtalet tillsammans med Parks and Resorts löper under säsongerna 2012-2014. Gröna Lund, Kolmården, Skara Sommarland, Furuvik och Scan är starka svenska varumärken som samarbetar för att ge en helhetsupplevelse till besökarna.

- Vi är mycket glada åt det förnyade förtroendet som vi fått att leverera svenska produkter till fyra av Sveriges största nöjesparker. Svenskt kött, kvalitet och trygghet är egenskaper som efterfrågas, säger Marie Johansson, försäljningschef på Scan AB.

Marie Johansson, Försäljningschef Away From Home, Scan AB, tfn: 070-315 18 38
Sara Hoff, tf. Kommunikationsdirektör Scan AB, tfn: 070-548 41 78

Varumärket Scan ägs av Scan AB, som ingår i koncernen HKScan, ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 11 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.

Marie Johansson, försäljningschef på Scan AB