Scan förstärker samarbetet med upplevelsekoncernen Parks and Resorts

HKScan har tecknat samarbetsavtal med upplevelsekoncernen Parks and Resorts Scandinavia AB. Avtalet innebär att HKScan är ensam fast food-leverantör till nöjesparkerna Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Med sina goda och välkända kvalitetsprodukter från Scan kommer företaget på ett positivt sätt att bidra till besökarnas helhetsupplevelse.

Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland är Sveriges fyra största nöjesparker. Samarbetsavtalet rörande all fast food med Parks and Resorts löper under tre år, dvs. säsongerna 2015-2017.

Scan, Gröna Lund, Kolmården, Skara Sommarland, och Furuvik är alla starka svenska varumärken som nu samarbetar för att ge en god och härlig helhetsupplevelse till besökarna.

- Vi är mycket glada åt det förnyade förtroendet som vi fått att leverera produkter till fyra av Sveriges största nöjesparker. Vår samarbetspartner efterfrågar kvalitet, igenkänning och trygghet, vilket var anledningarna till att HKScan valdes som ensam fast food-leverantör, säger Marie Johansson, försäljningschef på Away from home.

Marie Johansson, försäljningschef Away From Home, HKScan, tfn: 070-315 18 38
Sara Hoff, kommunikationsdirektör HKScan Sweden, tfn: 08-725 85 10

OM HKSCAN
HKScan är Nordens ledande köttexpert. Vi säljer, marknadsför och producerar högkvalitativa och ansvarsfullt producerade produkter av gris, nöt, kyckling och lamm liksom charkvaror och färdigmat under starka varumärken. De mest kända varumärkena i Sverige är Scan och Pärsons. Våra kunder finns inom detaljhandeln samt food service-, industri- och exportsektorerna. Våra hemmamarknader utgörs av Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Vi exporterar produkter till ca 50 länder. År 2014 hade HKScan en omsättning på cirka 2,0 miljarder euro och omkring 7 700 anställda.