Scancems VD delar inte Skanskas uppfattning

Scancems VD delar inte Skanskas uppfattning Scancems VD Sven Ohlsson är förvånad över beskedet att Skanska lämnat ett förlikningsförslag till den Europeiska kommissionen om att bl a Scancems finska cementverksamhet skall säljas. - Jag delar inte Skanskas uppfattning att detta är den bästa lösningen för Scancem och dess aktieägare, säger han i en kommentar. Kommissionen har enligt min uppfattning svaga argument i frågan om sammanslagningen 1995 mellan Euroc och Aker, som ju dessutom ännu inte Scancem fått någon formell hänvändelse om. - Ytterst är detta dock en fråga för Scancems styrelse att ta ställning till. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/12/19981012BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/10/12/19981012BIT00080/bit0002.pdf