Ökning av antal aktier och röster i Scandi Standard AB (publ)

Antalet aktier och röster i Scandi Standard AB (publ) uppgår till 66 060 890 aktier och röster till följd av en nyemission av 6 000 000 aktier.

Scandi Standard AB (publ) har, som kommunicerats den 28 augusti 2017, genomfört en nyemission av 6 000 000 aktier som en del av förvärvet av Manor Farm.

Nyemissionen registrerades hos Bolagsverket den 31 augusti 2017. Nyemissionen innebär att antalet aktier och röster i Scandi Standard AB (publ) har ökat till 66 060 890 aktier och röster och att aktiekapitalet har ökat till cirka 659 663 kronor.

För frågor kontakta gärna:

Leif Bergvall Hansen, VD och koncernchef för Scandi Standard (+45 22 10 05 44)
Henrik Heiberg, Head of M&A, Financing and IR, Scandi Standard (+47 917 47 724)

Denna information är information som Scandi Standard AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av de kontaktpersoner som anges ovan, klockan 1430 CET den 31 augusti 2017.

Scandi Standard är den största producenten av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i Norden med ledande positioner i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Bolaget producerar, marknadsför och säljer förädlade, kylda och frysta produkter under de kända varumärkena Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane och Naapurin Maalaiskana. För mer information se www.scandistandard.com.