Scandi Standard ingår avtal om förvärv av Lagerbergs

Scandi Standard har ingått ett avtal om förvärv av Lagerbergs för MSEK 105 på skuldfri basis. Avtalet förutsätter godkännande av Konkurrensverket.

Lagerbergs är den tredje största kycklingproducenten i Sverige med en produktionsvolym om cirka 10 miljoner kycklingar årligen och en omsättning 2014 på cirka MSEK 300. Familjen Lagerberg grundade bolaget 1965 och har varit ägare och drivit bolaget sedan start. Lagerbergs AB har 120 anställda.

”Jag är mycket glad över att tillkännage detta förvärv. Den svenska marknaden växer och med detta förvärv säkerställer vi ytterligare volymer samt produktionskapacitet. Vi räknar med att kunna uppnå betydande synergieffekter”, kommenterar vd Leif Bergvall Hansen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Leif Bergvall Hansen, VD och koncernchef, tel: +45 22 10 05 44
Jonny Mason, Finansdirektör, tel: +45 22 77 86 18
Patrik Linzenbold, IR-chef, tel: +46 708 25 26 30

About Scandi Standard
Scandi Standard is the largest producer of chicken in the Nordic Region with leading positions in Sweden, Denmark and Norway. We produce, sell and market chilled, frozen and processed chicken under the strong brands Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Vestfold Fugl, Ivars and Chicky World. In Norway eggs are also sold and produced under the Den Stolte Hane brand. We have a total of approximately 1,650 employees and sales of more than SEK 5 billion. For more information, visit www.scandistandard.com