Scandi Standard köper egna aktier

Scandi Standard initierar ett program för köp av egna aktier i enlighet med bemyndigande från Scandi Standards årsstämma den 25 april 2017. Syftet med köpet är att säkra leverans av aktier till deltagarna i bolagets långsiktiga incitamentsprogram (LTIP 2017) samt att säkra och täcka kostnader som programmet utlöser. Köp av aktier i bolaget kommer att ske i enlighet med följande villkor.

(1)  Maximalt 294 773 aktier i bolaget får förvärvas.
(2)  Förvärv ska ske på Nasdaq Stockholm.
(3)  Förvärv ska ske till ett pris per aktie som ryms inom det vid var tid gällande kursintervallet för aktien.
(4)  Betalning för aktierna ska ske kontant

För frågor kontakta gärna:
Anders Hägg, CFO, Scandi Standard, telefon: +46 72 402 34 90

Detta pressmeddelande skickades för offentliggörande klockan 07.30 CET den 23 november 2017.

Scandi Standard älskar den goda, hälsosamma och klimatvänliga kycklingen. Vi är den ledande producenten av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i Norden och på Irland. Bolaget producerar, marknadsför och säljer förädlade, kylda och frysta produkter under de välkända varumärkena Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Naapurin Maalaiskana och Manor Farm. I Norge produceras och säljs även ägg. Vi är tillsammans cirka 3 000 medarbetare med en årlig omsättning av mer än 7,5 miljarder kronor. För mer information se www.scandistandard.com.