Scandi Standard slutför förvärvet av Manor Farm och emitterar 6 000 000 aktier

Scandi Standard AB (publ) (”Scandi Standard”) har idag slutfört förvärvet av Manor Farm och styrelsen har i samband med det beslutat att emittera 6 000 000 aktier till säljarna.

Scandi Standards förvärv av Manor Farm slutfördes idag.

Styrelsen för Scandi Standard bemyndigades av den extra bolagsstämman den 15 augusti 2017 att besluta om emission av upp till 6 000 000 aktier till säljarna av Manor Farm. Som en delbetalning av köpeskillingen för Manor Farm beslöt styrelsen för Scandi Standard om emission av 6 000 000 aktier till säljarna och säljarna tecknade dessa aktier. Aktierna motsvarar cirka 9,99% av aktiekapitalet före emissionen. Emissionen medför en ökning av aktiekapital om cirka 60 000 kronor.

För mer information om förvärvet av Manor Farm och nyemissionen, se Scandi Standards pressmeddelande den 27 juni 2017.

För frågor kontakta gärna:

Leif Bergvall Hansen, VD och koncernchef för Scandi Standard (+45 22 10 05 44)
Henrik Heiberg, Head of M&A, Financing and IR, Scandi Standard (+47 917 47 724)

Denna information är information som Scandi Standard AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av de kontaktpersoner som anges ovan, klockan 1700 CET den 28 augusti 2017.

Scandi Standard är den största producenten av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i Norden med ledande positioner i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Bolaget producerar, marknadsför och säljer förädlade, kylda och frysta produkter under de kända varumärkena Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane och Naapurin Maalaiskana. För mer information se www.scandistandard.com.