• Scandi Standard/

Scandi Standards extra bolagsstämma beslöt om emissionsbemyndigande för slutförandet av förvärvet av Manor Farm

Extra bolagsstämma i Scandi Standard AB (publ) hölls den 15 augusti 2017 i Stockholm och beslutade i enlighet med styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att besluta om nyemission riktad till säljarna av Manor Farm av högst sex miljoner aktier.

Förvärvet av Manor Farm
Scandi Standard AB (publ) har, som offentliggjordes den 27 juni 2017, ingått ett avtal om förvärv av Manor Farm och en del av betalningen ska enligt avtalet bestå av sex miljoner aktier i Scandi Standard. Fullföljandet av förvärvet är bl.a. villkorat av att bolagsstämman bemyndigar styrelsen att besluta om emission av dessa aktier. Genom dagens bolagsstämmobeslut att bemyndiga styrelsen att besluta om nyemission riktad till säljarna av Manor Farm av högst sex miljoner aktier är det villkoret uppfyllt. Förvärvet förväntas genomföras under andra halvan av det tredje kvartalet.

För frågor kontakta gärna:

Leif Bergvall Hansen, koncernchef Scandi Standard, telefon: +45 221 005 44
Henrik Heiberg, Head of M&A, Financing and IR, Scandi Standard (+47 917 47 724)

Denna information är information som Scandi Standard AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av de kontaktpersoner som anges ovan, klockan 17:35 CET den 15 augusti 2017.

Scandi Standard är den största producenten av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i Norden med ledande positioner i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Bolaget producerar, marknadsför och säljer förädlade, kylda och frysta produkter under de kända varumärkena Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane och Naapurin Maalaiskana. För mer information se www.scandistandard.com.