Ny styrelse i Scandiaconsult!

Ny styrelse i Scandiaconsult Vid extra bolagsstämma i Scandiaconsult (publ) omvaldes styrelseledamöterna Rune Brandinger, Tony Hagström, Klas Cederwall och Olle Lindgren. De tidigare styrelseledamöterna Olof Hulthén och Bernt Johansson hade undanbett sig omval. Som nya styrelseledamöter valdes Niels Jacobsen, Jørgen Andersen och Jørn B Jensen. Niels Jacobsen har nominerats av den danska pensionsfonden Lønmodtagernes Dyrtidsfond (12,7 % av aktierna i Scandiaconsult). Han är född 1957, ekonom och direktör i William Demant Holding A/S och Oticon A/S. Jørgen Andersen-gruppen (12,5 % av aktierna) är en grupp privata investerare och har nominerat styrelseledamöterna Jørgen Andersen, som är född 1932 och civilingenjör i byggbranschen, tidigare i danska Kampsax och i den tyska entreprenadkoncernen Philip Holzmann, och Jørn B Jensen, född 1935, med internationell erfarenhet från livsmedelsindustrin. "Scandiaconsult har en sund ekonomi och en diversifierad verksamhet med sin nordiska strategi. Det gör företaget till en intressant del av vår strategiska investering. Vi anser att Scandiaconsult på sikt kan utvecklas internationellt, vilket kräver en stark position på hemmamarknaden", säger Jørgen Andersen. Stockholm den 29 september 1997 Rune Brandinger, styrelseordförande ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/09/29/19990409BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/09/29/19990409BIT00360/bit0002.pdf