Nytt besked från SPP

Nytt besked från SPP Efter nytt besked från SPP har 272 Mkr av SPP:s överkonsolidering allokerats till bolag inom Scandiaconsultkoncernen. Detta innebär en ökning med 36 Mkr i jämförelse med tidigare besked från SPP, vilket Scandiaconsult informerade om i en pressrelease den 25 oktober 1999. Frågor besvaras av verkställande direktör Torbjörn Torell eller ekonomi- och finansdirektör Per Leopoldson, tfn 08-615 60 00. Scandiaconsult, med 2000 medarbetare på 50 orter i Sverige, Norge och Finland är ett ledande tekniskt konsultföretag på den nordiska marknaden. Koncernen erbjuder helhetslösningar inom olika teknikkompetenser från idé och analys över projektering och byggande till förvaltning och underhåll. Scandiaconsult omsätter 1,4 miljarder och är noterat på Stockholms Fondbörs A-lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/22/19991122BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/22/19991122BIT00300/bit0002.pdf