Scandiaconsult gör företagsförvärv i Norge!

Scandiaconsult gör företagsförvärv i Norge Scandiaconsult köper samtliga aktier i det norska konsultföretaget Kummeneje AS med geoteknik som specialitet. Företaget, med en omsättning på 20 MNOK, har trettio medarbetare och kontor i Trondheim, Oslo, Harstad, Gjøvik och Steinkjer. Scandiaconsult AS är ett av de största teknikkonsultföretagen i Norge med 300 medarbetare. Med förvärvet av Kummeneje får norska Scandiaconsult AS en eftersträvad teknisk breddning mot geoteknik vilket är till fördel när det gäller att tidigt komma in på större bygg- och anläggningsprojekt. Scandiaconsult har sedan tidigare en ledande position i geoteknik i Sverige och Finland. Stockholm 1 september 1997 Olof Hulthén, verkställande direktör ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/09/01/19990409BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/09/01/19990409BIT00260/bit0002.pdf