Scandiaconsult säljer Arsenalen AB till ISS Sverige AB

Scandiaconsult säljer Arsenalen AB till ISS Sverige AB Scandiaconsult har idag tecknat avtal med ISS Sverige AB om försäljning av Arsenalen. Scandiaconsults strategiska inriktning är att driva och utveckla teknisk konsultverksamhet i de nordiska länderna. Ambitionen är att fortsätta växa inom detta område såväl organiskt som genom förvärv. Försäljningen av Arsenalen är ett led i fokuseringen på teknisk konsultverksamhet. ISS och Arsenalen får tillsammans en stor bredd och det finns goda förutsättningar för en mycket stark marknadsposition. Eventuella frågor besvaras av: * Torbjörn Torell, vd och koncernechef i Scandiaconsult AB, tfn 08-615 60 00. * Arne Pedersen, vd i ISS Sverige AB, tfn 08-681 60 00. * Lennart Andersson, vd i Arsenalen AB, tfn 08-610 37 10. Scandiaconsult, med 2000 medarbetare på 50 orter i Sverige, Norge och Finland är ett ledande tekniskt konsultföretag på den nordiska marknaden. Koncernen erbjuder helhetslösningar inom olika teknikkompetenser från idé och analys över projektering och byggande till förvaltning och underhåll. Scandiaconsult omsätter 1,4 miljarder och är noterat på OM Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00310/bit0002.pdf