Ny valberedning i Scandic Hotels Group

Valberedningen inför Scandics årsstämma 2017 utgörs av Scandics tre största aktieägare samt styrelsens ordförande och har följande sammansättning:

- Joel Lindeman, Provobis AB, valberedningens ordförande.
- Stephan Leithner, Sunstorm Holding AB.
- Lars-Åke Bokenberger, AMF AB.
- Vagn Sørensen, styrelseordförande i Scandic Hotels Group

Aktieägare som vill lägga fram förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till nominationcommittee@scandichotels.com senast den 31 december 2016.

Årsstämman kommer att äga rum onsdagen den 10 maj 2017 på Scandic Continental, Vasagatan 22, Stockholm.

Scandic Hotels Group (publ) offentliggör denna information enligt EU:s Marknadsmissbruksförordning samt lagen om värde­pappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 oktober 2016 klockan 07.30 CET.

Ann-Charlotte Johansson, Kommunikations- & IR-direktör

E-post: ann-charlotte.johansson@scandichotels.com

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 14 400 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,8 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC). Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com