Andra hotellet för Scandic Hotels i Bryssel

Andra hotellet för Scandic Hotels i Bryssel Scandic Hotels har tecknat ett managementavtal med fastighetsägaren Hotellus International AB för hotell Albert Premier i Bryssel. Hotellet, som har 287 rum, konferenslokaler och restauranger , är centralt beläget vid Place Rogier. Avtalet träder i kraft den 31 december 1999, då Scandic Hotels tar över driften av hotellet. Hotel Albert Premier kommer att genomgå ett omfattande renoverings- och upprustningsprogram. Detta kommer att påbörjas i början av nästa år och beräknas att vara färdigställt vid halvårsskiftet år 2001. Därefter kommer hotellet att flaggas om till ett Scandic Hotel, och införlivas i Scandics marknadsförings- och försäljningssystem. Med endast 10 minuters promenadväg från Grand Place erbjuder Hotel Albert Premier närhet till affärsdistrikt, shopping, restauranger och nöjen. Vid hotellet finns goda parkeringsmöjligheter och dessutom en direktförbindelse med Bryssels stora mässområde. Sedan tidigare driver Scandic även Scandic Hotel Grand Place i Bryssel. "Genom ytterligare ett hotell i Bryssel, förstärker vi vår marknadsposition och tar del av den växande efterfrågan på hotellrum av god kvalitet i Europas huvudstad. Eftersom vi redan driver ett hotell i Bryssel ökar förutsättningar för båda hotellen, gällande både försäljning och effektivitet", säger Scandics affärsområdeschef, Bas Tolmeijer. Förutom de två brysselhotellen, driver Scandic ytterligare två hotell i Benelux: Holiday Inn Antwerp-Borgerhout ,Belgien och Holiday Inn Soestduinen Royal Parc, Nederländerna. Den 1 december 1999, kommer det femte av Scandic drivna hotellet i Beneluxländerna att öppna i Ijmuiden, Nederländerna. Hotellet är beläget i närheten av Amsterdams flygplats, och får namnet Holiday Inn Ijmuiden Seaport Beach. För ytterligare information kontakta: Gunnar Brandberg, Direktör Marknad & Investor Relations, Scandic Hotels 08-51735212, 0709-73 52 12 Leif T Carlsson, VD, Scandic Hotels Europa 08-517 350 00 Bas Tolmeijer, Affärsområdeschef, Scandic Hotels Benelux +31 26 442 75 62 Scandic Hotels är Nordens ledande hotellföretag med 131 hotell i 10 länder, varav 110 hotell i Norden. Scandics strategi är att vara en renodlad hotelloperatör och affärsidén är att "erbjuda många människor det mest prisvärda hotellboendet, både under arbete och fritid". [REMOVED GRAPHICS] Scandic Hotels AB (publ). Box 6197, 102 33 Stockholm, Sverige Tel:08-517 350 00. Fax: 08-517 352 80 E-mail: info@scandic-hotels.com Internet: www.scandic-hotels.com Org. nr.: 556299-1009 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/01/19991101BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/01/19991101BIT00200/bit0002.pdf