Nytt Scandic Hotel i Nederländerna

Nytt Scandic Hotel i Nederländerna Scandic Hotels har tecknat ett management avtal med Thermae Development Company B.V. gällande hotell Sanadome i Nijmegen, en utav de större städerna i Holland. Avtalet träder i kraft med omedelbar verkan. Hotellet är strategiskt beläget i ett parkområde nära Nijmegens centrum och i närheten av huvudlederna mellan Nederländerna och Tyskland. Det har 85 rum och mycket goda faciliteter för konferens och rekreation. Under första halvåret 2000 kommer hotellet att genomgå en omfattande renovering, för att i juni år 2000 flaggas om till Scandic Hotel Sanadome. I samband med namnbytet införlivas hotellet helt i Scandics försäljnings- och marknadssystem. Managementavtalet innebär att Scandic driver hotellet på uppdragsbasis och investerar inte själva i fastighet, inventarier eller drift. Hotellet bidrar därmed positivt till Scandics resultat redan från dag ett. "Hotel Sanadome utgör ett utmärkt komplement till Scandic i Beneluxregionen, säger Scandics affärsområdeschef, Bas Tolmeijer. "Hotellet speglar Scandics image och koncept, både vad gäller kombinationen av affärs- och fritidsboende samt miljöanpassning". Förutom det nya hotellet, driver Scandic tre andra hotell i Benelux: Holiday Inn Soestduinen Royal Parc, Holiday Inn Antwerp-Borgerhout och Scandic Hotel Grand Place Bryssel. Nyligen tecknade Scandic ett managementavtal avseende Hotel Albert Premier i Bryssel, vilket träder i kraft den 31 december 1999. Den 1 december 1999 öppnar Scandic ytterligare ett hotell i Beneluxregionen; Holiday Inn IJmuiden i Holland. För ytterligare information kontakta: Gunnar Brandberg, Direktör, Marknad & Investor Relations @ 08-517 352 12 el. 0709-73 52 12 Leif T Carlsson, VD, Scandic Hotels Europa @ 08-517 352 03 Bas Tolmeijer, Affärsområdeschef, Scandic Hotels Benelux @ +31 26 442 75 62 Scandic Hotels är Nordens ledande hotellföretag med 132 hotell i 10 länder, varav 110 hotell i Norden. Scandics strategi är att vara en renodlad hotelloperatör och affärsidén är att "erbjuda många människor det mest prisvärda hotellboendet, både under arbete och fritid". [REMOVED GRAPHICS] Scandic Hotels AB (publ). Box 6197, 102 33 Stockholm, Sverige Tel:08-517 350 00. Fax: 08-517 352 80 E-mail:info@scandic-hotels.com Internet: www.scandic-hotels.com Org. nr.: 556299-1009 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00580/bit0002.pdf