En hyllning till vinylen på Scandic Malmen

Under hösten är det bara vinyl som gäller i Cocktailbaren på Scandic Malmen. Varje torsdag – lördag fram till julafton kommer man kunna njuta av allt från disco och boogaloo till garage och 60’s soul till reggae och techno.

Scandic Malmen vill rikta strålkastaren mot de som fortfarande tar sig tiden att gå till skivbutiken och har passionen för att värdesätta det unika och överlägsna ljudet som kommer från en vinylskiva och kommer därför enbart låta DJ:s som spelar vinyl inta DJ-båset i Cocktailbaren.

- Vinylskivan anses fortfarande vara den medieform som rent ljudmässigt håller högst kvalitet och detta vill vi uppmärksamma. Scandic Malmen har sedan tidigare en mycket tydlig musikprofil och nu tar vi ytterligare ett initiativ för att höja kvaliteten ett snäpp till, säger Filip Nilsson, artistbokare på Scandic Malmen.

Bakom skivspelarna återfinns bland andra Gördis, Chia Imam, Ulmox, DJ Monica, Black Santa, Digger’s Inn, Master J & M, Hep Cat Matt och självklart Kool DJ Dust med gäster varje torsdag.

För mer information, kontakta:
Filip Nilsson, Artistbokare Scandic Malmen, 0709-73 53 62, filip.nilsson@scandichotels.com

Taggar:

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.