Hotellveteran tar över rodret på S:t Jörgen - Per Jonsson ny hotelldirektör på Scandic

Malmöbördige Per Jonsson blir ny hotelldirektör på Scandic S:t Jörgen i Malmö. Han har en gedigen bakgrund inom hotellbranschen, där han började sin bana redan 1989. Närmast kommer Per från en tjänst som hotelldirektör på Quality Hotel Konserthuset.

Per Jonsson är välrenommerad inom hotellbranschen i malmöregionen, i egenskap av ordförande i hotellgruppen samt sittande i styrelsen för Destinationssamverkan Malmö. Han är därmed också välbekant med Scandic S:t Jörgen, som han ser stora möjligheter för framgent, bland annat tack vare Scandics starka varumärke och position i Malmö.

- S:t Jörgen har alltid varit ett välkänt hotell i Malmö och jag ser verkligen fram emot att få möta gäster och medarbetare. Det är ett fantastiskt fint hotell, på bästa läge i stan och med bra parkeringsmöjligheter för den som behöver det. Dessutom renoverades det stort under 2012 så det är nytt och fräscht, säger Per Jonsson.

Under sina många år inom branschen har Per sett fördelarna med att anställa medarbetare med olika bakgrund, erfarenhet och i olika åldrar. Som arbetsgivare inom hotellbranschen är det viktigt att kunna möta alla typer av gäster och det bör också avspeglas i medarbetarnas sammansättning. Nyckeln till nöjda gäster, tror Per, går både via upplevelsen av hotellet och genom medarbetarna.

- Medarbetarna är en av de viktigaste tillgångarna i mötet med gästen och vi behöver både den extrajobbande 18-åringen och 60-åringen med mycket erfarenhet. Jag vill gärna fortsätta bidra till att vi är en arbetsplats och en bransch där medarbetarna vill vara kvar och utvecklas, säger Per Jonsson.

Per Jonsson tillträder sin tjänst som hotelldirektör på Scandic S:t Jörgen den 2 maj.

Kort om Per: 46-årig golfare som delar häst, katter och hund med fru och två söner. Bor högst upp på Linderödsåsens topp i Huaröd. Lång och gedigen erfarenhet från 24 år på olika positioner inom hotellbranschen.

Porträtterades redan som 12-åring i Hemmets Veckotidning, lagandes fisksoppa tillsammans med sin mor. Siktet var inställt på kock, vilket det också blev i marinen. Intresset för branschen utvecklades så småningom till hotellsidan.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per Jonsson, blivande hotelldirektör Scandic S:t Jörgen, Tel: 0733-500 320

Karin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig Scandic

Tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.com

Karin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig Scandic
Tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.com

Varje dag jobbar Scandics 7.500 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens mest hållbara hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med omkring 160 hotell i åtta länder och sammanlagt 29 910 hotellrum med en omsättning på 923 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras. scandichotels.se

Taggar:

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 45 000 hotellrum i sju länder och 15 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC 2014).