I dag stänger klassiska Scandic Anglais för totalrenovering

I morse checkade de sista gästerna ut från Scandic Anglais vid Stureplan i Stockholm. Under ett och ett halvt års tid ska hotellet totalrenoveras och genomgå en ansiktslyftning.

Klassiska Scandic Anglais som öppnades i nuvarande tappning 1966 kommer att genomgå en total ansiktslyftning. Samtliga hotellrum, lobby, restaurang och övriga ytor kommer att renoveras. Arkitektbyrån Koncept i Stockholm, tillsammans med Paul Bevis från Bevis Seifert Interior Design i London, kommer att ansvara för design och inredning. – Hotellet kommer med sitt unika läge intill Stureplan att bli en mötesplats för stockholmarna och ett flaggskepp för Scandic, säger Sören Hullberg, Regiondirektör, Hilton och Scandic i Stockholm. Hotellets medarbetare har funnit ny sysselsättning såväl inom som utanför Scandic. Hotellets gäster har rekommenderats något av Scandics övriga 16 hotell i Stockholmsområdet. Den senaste eran i det anrika hotellets historia avslutas på torsdagkvällen med en gigantisk stängningsfest för 600 personer där bland andra Alcazar kommer att uppträda. Fastigheten ägs av AFA Fastigheter som också står för en stor del av renoveringen. Hotellet öppnar igen våren 2006. För ytterligare information, vänligen kontakta: Sören Hullberg, Regiondirektör, Hilton och Scandic Stockholm, tel: 0709-73 52 44 Jörgen Björnstad, Hotelldirektör, Scandic Anglais, tel: 0709-73 59 60 Martina Frisk, Pressansvarig, Hilton och Scandic Sverige, tel: 0709-73 50 70

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 45 000 hotellrum i sju länder och 15 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC 2014).