Klassiska Scandic Anglais vid Stureplan i Stockholm totalrenoveras

Klassiska Scandic Anglais vid Stureplan i Stockholm totalrenoveras I går tecknades ett nytt hyresavtal på 15 år mellan fastighetsägaren AFA Sjukförsäkringsaktiebolag och Scandic Hotels AB gällande Scandic Anglais, beläget vid Stureplan i Stockholm. I och med det nya kontraktet kommer hotellet nu att totalrenoveras. Klassiska Scandic Anglais som öppnade i sin nuvarande tappning 1966 kommer att genomgå en total ansiktslyftning. Hotellet kommer att stängas vid årskiftet för att åter öppna igen under våren 2006. Under de månader som Scandic Anglais håller stängt kommer samtliga hotellrum, lobby, restaurang och övriga ytor att renoveras. Arkitektbyrån Koncept i Stockholm, tillsammans med Paul Bevis från Bevis Seifert Interior Design i London, kommer att ansvara för design och inredning. Ett ombyggnadsprogram utarbetat av AFA Fastigheter och Scandic Hotels AB samt ett nytt hyreskontrakt som tecknades under gårdagen, ligger till grund för renoveringen. Sedan 1996 har hotellkedjan Scandic drivit hotellet. Scandic Anglais ligger centralt beläget alldeles intill Stockholmarnas egen mötesplats, Stureplan. För ytterligare information, vänligen kontakta: Sören Hullberg, Regiondirektör för Hilton och Scandic Stockholm, tel: 0709-73 52 44 Tomas Ingemarsson, Chef för AFA Fastigheter, tel: 0708-92 85 41 Martina Frisk, Pressansvarig Hilton och Scandic Sverige, tel: 0709-73 50 70 Scandic är Nordens ledande hotellkedja med 139 hotell i nio länder. Vi erbjuder tillgängligt och enkelt resande för alla - från rutinerade affärsresenärer till familjer som reser med barn. Scandic Hotels AB ägs av Hilton International som ingår i Londonbaserade Hilton Group plc. Tillsammans med Hilton Hotels Corporation i USA, erbjuder vi fler än 2 400 hotell över hela världen. Läs mer på www.scandic-hotels.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT20240/wkr0001.pdf

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 45 000 hotellrum i sju länder och 15 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC 2014).