Nicki Eby ny hotelldirektör på Scandic Syd Östersund

Det är en mycket erfaren kvinna inom besöksnäringen som tar sig an uppgiften som hotelldirektör på Scandic Syd Östersund. Nicki Eby började i branschen redan 1992, då STF Saltoluokta Fjällstation fångade hennes hjärta. Det som skulle bli ett sommarjobb blev 15 år och naturvetenskap byttes mot hotell- och restaurangbranschen. Sedan ett par veckor tillbaka är det Scandic Syd Östersund som är Nickis nya hemvist.

Nicki kommer ursprungligen från Helsingborg och det var studierna till biolog som ledde vägarna till Lappland och STF Saltoluokta Fjällstation. I stället för att fortsätta banan inom naturvetenskap var det hotell- och restaurangbranschen som blev hennes kall. Hösten 2011 valde Nicki och hennes familj att flytta till Jämtland, där de nu bor i Nälden. Hon är glad och förväntansfull över sitt nya uppdrag.

- Att få arbeta inom Sveriges ledande hotellkedja känns så spännande, nytt och kul. Scandics arbete med hållbarhet och tillgänglighet och ambitionen att ge gästen mer än en övernattning – ett mervärde och en upplevelse – tilltalar mig mycket. Jag tror på besöksnäringen och turismutvecklingen i Östersund och vi ska vara en stor del av den, säger Nicki Eby, ny hotelldirektör på Scandic Syd Östersund.

Nicki har arbetat i stort sett hela sitt vuxna liv inom hotellbranschen och kan inte tänka sig ett roligare och mer utvecklande arbete. Hon sätter ribban högt, tillsammans med medarbetarna på hotellet är målet att bli det bästa hotellet i Östersund.

- Jag har arbetat många år inom hotellbranschen och den har i hög grad format den jag är. Energin, glädjen och alla möten med människor från hela världen är det som får verksamheten, medarbetarna och mig att utvecklas. I en värld där mycket sker här och nu är det oerhört kul att jobba, avslutar Nicki Eby.

Kort om Nicki Eby

Ålder: 46 år

Familj: gift med Putte, tillsammans har de barnen David och Anna

Bakgrund: Lång erfarenhet inom besöksnäringen, de sista åtta åren på STF Abisko Turiststation med bl a utveckling av norrskensturism. Stort intresse för hållbarhetsfrågor efter att ha arbetat med att miljömärka hotell enligt Svanens kriterier.

Talang: en hejare på att dreja

För ytterligare information, kontakta gärna:

Nicki Eby, hotelldirektör Scandic Syd Östersund

tel: 070-345 52 12, e-post: nicki.eby@scandichotels.com

Karin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig, Scandic

tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.com

Karin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig Scandic
Tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.com

Varje dag jobbar Scandics 7.500 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens hållbaraste hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med 160 hotell i åtta länder och sammanlagt 29 849 hotellrum med en omsättning på 923 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras. scandichotels.se

Taggar:

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 45 000 hotellrum i sju länder och 15 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC 2014).