Scandic rekryterar från JKL

Scandic stärker sin kommunikationsavdelning med Heidi Wold, senast konsult på JKL

Heidi tillträder rollen som press- och kommunikationsansvarig för Scandic i Sverige.

- Det händer mycket spännande på Scandic just nu, så det känns som ett riktigt bra tillfälle att kliva ombord. Jag ser fram emot roliga utmaningar och att få arbeta med ett av Nordens ledande varumärken, kommenterar Heidi övergången.

- Scandic befinner sig i en expansiv fas och vi behöver en duktig kommunikatör som kan driva vårt varumärke och våra projekt framåt i alla kanaler. Vi är väldigt glada över att Heidi har valt att börja hos oss, säger Ann-Charlotte Johansson, Kommunikations- och IR-direktör, Scandic Hotels.

Heidi Wold börjar sitt nya arbete den 4:e maj.

För mer information, kontakta:

Ann-Charlotte Johansson, Kommunikations- och IR-direktör, Scandic Hotels,
+46 721 802 244, ann-charlotte.johansson@scandichotels.com

Taggar:

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 45 000 hotellrum i sju länder och 15 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC 2014).