Scandic stärker den svenska säljorganisationen

I mars tillträdde Andreas Gottlieb som ny Area Sales Director för Stockholm city och Lasse Seger som ny Area Sales Director Syd. Både Andreas och Lasse kommer närmast från Strömma gruppen.

Den svenska säljorganisationen har fått förstärkning av två vassa medarbetare som tidigare arbetat i olika roller inom sälj på Scandic. Andreas och Lasse har gedigen erfarenhet av försäljning och kommer närmast från Strömma gruppen där Andreas arbetat som försäljningschef för Strömma Sverige och Lasse som Key Account Manager Strömma. Båda har högskoleutbildning med inriktning turism och sälj bakom sig.

- Vi är verkligen glada över att både Andreas och Lasse är tillbaka hos oss. Deras entusiasm och driv kommer att bli ett härligt tillskott i den svenska säljorganisationen, säger Mathias Hultgren, försäljningsdirektör på Scandic.

Andreas roll innebär att han är ansvarig för försäljningen av Scandichotellen i Stockholm city området och Lasse ansvarar för försäljningen av hotellen i södra Sverige.

För mer information, kontakta:
Mathias Hultgren, Försäljningsdirektör Scandic, 0709-73 50 52
Anna-Klara Lindholm, PR-ansvarig Scandic, 0709-73 52 31

Scandic är den självklara marknadsledaren i Norden med nästan 230 hotell sedan uppköpet av Rica. Varje dag jobbar våra 13 000 medarbetare mot ett enda mål: att våra gäster ska känna sig välkomna hos oss – oavsett om de kommer för att bo, umgås med vänner eller arbeta. Som den mest hållbara hotellkedjan i Norden har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. scandichotels.se

Taggar:

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 45 000 hotellrum i sju länder och 15 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC 2014).