Thomas Ivarsson ny hotelldirektör på Scandic Star Lund

Det är en man med lång erfarenhet från servicebranschen som tar över ledarskapet på Scandic Star Lund. Thomas Ivarsson kommer närmast från en tjänst som distriktschef för Sodexo Meetings & Events och har flera år bland både grytor och gäster bakom sig. Till Scandic kommer Thomas tillbaka, han började som trainee inom kedjan redan 1998. Då yngsta dottern föddes för 13 år sedan lämnade han Scandic för att ägna sig åt Spa-branschen.

Thomas kommer ursprungligen från Göteborg och har jobbat i både Stockholm, utomlands och på sjön. Nu byter han Varberg mot Lund och ser fram emot att få lära känna nya spännande människor – både gäster och medarbetare – då han återvänder till branschen i sin nya roll som hotelldirektör.

- Jag har under de senaste åren arbetat i ett globalt serviceföretag med flera affärsområden och kände att jag ville tillbaka till hotellbranschen. Jag upplever att Scandic är i en spännande fas och det lockade mig att få bli en del av kedjan igen, säger Thomas Ivarsson.

Thomas nuvarande arbetsplats har fokus på möten och events och med Scandic Star Lunds tyngd och inriktning på just detta är något han ser som mycket spännande och vill utveckla tillsammans med medarbetarna. Gästupplevelsen, servicen och hur den genomsyrar organisationen är en annan viktig del.

- Hotellbranschen och vårt erbjudande utvecklas hela tiden, vad som däremot kommer vara bestående är vår förmåga till värdskap. Vi arbetar med människor som ger service till människor och hur väl vi lyckas med det är ju trots allt vad det handlar om. Frågor kring mångfald och hållbarhet tror jag bara kommer att öka i betydelse och Scandics engagemang inom de områdena känns både inspirerande och engagerande, avslutar Thomas Ivarsson.

Thomas Ivarsson tillträder sin tjänst som hotelldirektör på Scandic Star Lund den 15 april.

Kort om Thomas: Pappa till tre döttrar, med passion för både segling och skidåkning. Drömmer om att segla i Medelhavet och ägnar därför sommarsemestern åt en hyrd segelbåt i Kroatiens ö-värld. Hade musikerplaner som ung, men hamnade bland grytorna i stället. Njuter av god mat och dryck, som vägs upp med ett stort intresse för träning.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Thomas Ivarsson, hotelldirektör Scandic Star Lund

Tel: 0765-024614, e-post: thomas.i@telia.com

Karin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig Scandic

Tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.com

Karin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig Scandic
Tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.com

Varje dag jobbar Scandics 7.500 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens hållbaraste hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med 160 hotell i åtta länder och sammanlagt 29 849 hotellrum med en omsättning på 923 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras. scandichotels.se

Taggar:

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 45 000 hotellrum i sju länder och 15 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC 2014).