Just nu vinner Jalla! Jalla!

Den officiella guldbaggesajten i samarbete mellan SVT och Passagen heter Filmgalan.nu: Just nu vinner Jalla! Jalla! Omröstningen som utser folkets favoritfilm har redan inletts på Filmgalan.nu. Just nu lutar det åt att Jalla! Jalla! tar hem priset för bästa film. Måndagen den 5 februari klockan 20:00 sänds Filmgalan 2001 direkt i Sveriges Television från Cirkus i Stockholm. I vanlig ordning blir det artistuppträdanden från scenen och guldbaggarna överlämnas av kända filmpersonligheter. Nytt för i år är att man kommer att kunna se programledaren Ronny Svensson mingla, intervjua och rapportera direkt från Cirkus på www.filmgalan.nu. Siten erbjuder även live-chattar med filmkändisar som bl.a. Alexander Skarsgård samt möjligheten att rösta fram sin egen filmfavorit direkt på siten. Följande filmpersonligheter kommer att chatta på filmgalan.nu: Alexander Skarsgård 18:10 Micke Nyqvist 18:20 Gunnar Rehlin 22:20 Per Grafman 22:35 För mer information, kontakta: Mattias Fyrenius, Scandinavia Online tel 08: 58 78 10 00 mattias.fyrenius@scandinaviaonline.se Madeleine Blomqvist, SVT tel 08: 784 00 00 madeleine.blomqvist@svt.se Scandinavia Online är ett ledande Internet-mediaföretag i Norden. Onlinenätverket har varje månad mer än 4 miljoner unika användare och består av portalerna passagen.se, sol.no, sol.dk och sirkus.com samt sökmotorerna evreka.com, evreka.fi, kvasir.no och kvasir.dk. 1999 uppgick omsättningen till totalt 102 miljoner SEK och per den 31 mars 2000 hade gruppen 239 anställda. Scandinavia Onlines aktier är noterade på OM Stockholmsbörsen (SCOL) och på Oslo Stock Exchange (SCO). Scandinavia Online AB. Adress: Box 1388 111 93 Stockholm Sweden Tel: +46 8 587 810 00 Fax: +46 8 587 810 80 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00980/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00980/bit0002.pdf