13 000 anmälda hittills: intresset enormt för SAS första Internet-auktion

13 000 anmälda hittills: INTRESSET ENORMT FÖR SAS FÖRSTA INTERNET- AUKTION SAS första biljettauktion på Internet har mötts med ett enormt intresse. Per idag, tisdag, har 13 000 personer från hela Skandinavien registrerat sig som budgivare till SAS Last Call-auktioner som hålls den 8 och 9 mars. Och tillströmningen fortsätter. - Fortsätter registreringarna i samma tempo som hittills, med cirka 1000 anmälningar varje dag, är vi uppe i 18 000 deltagare innan den första auktionen startar nu på söndag klockan 12.00. Jag hade räknat med ett stort intresse för våra Last Call-auktioner, men detta överstiger förväntingarna, säger SAS marknads- och försäljningsdirektör Erik Strand Totalt går 61 resor (134 flygbiljetter) under klubban varje dag de bägge auktionsdagarna. Utropspriset är 400 kronor per person, inklusive skatter och avgifter. I denna auktionsomgång gäller resorna för två, tre eller fyra personer. Många spännande resmål ska ropas ut, till exempel New York, Hong Kong, Tokyo, Beijing, Kuala Lumpur och Mexico City, och mer "jordnära" som exempelvis Prag, Amsterdam, Köpenhamn och Bryssel. Eller varför inte möta våren i Paris? De flesta resorna går från Stockholm, men det finns också resor som startar i Göteborg och Malmö. För personer som bor i andra städer i landet längs SAS linjenät, erbjuds ett anslutningspris på 200 kronor. Auktionerna den 8 och 9 mars sker i samarbete med Lufthansa. Från klockan 12.00 och fram till klockan 22.00 kommer resor att ropas ut med 10 minuters mellanrum. Det är möjligt att registrera sig ända fram tills att auktionen startar, och intresserade kan anmäla sig genom att gå in på SAS hemsida på internet under www.sas.se. Där kan man också se vilka resmål som auktioneras ut samt tid och datum för respektive ut- och hemresa. Båda dagarna sker auktionen "live", det vill säga deltagarna kan hela tiden följa med på budgivningen och vinnaren får omedelbart besked, på samma sätt som vid en vanlig auktion. SAS avser att hålla fler auktioner under innevarande år. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS För ytterligare information: SAS marknads- och försäljningsdirektör Erik Strand Tfn. 08-797 24 24 eller 070-597 24 24 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00500/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00500/wkr0002.pdf