Fler avgångar med SAS från Ängelholm

FLER AVGÅNGAR MED SAS FRÅN ÄNGELHOLM Den 11 augusti inför SAS en ny morgontur på linjen Stockholm-Ängelholm under vardagar med avgång från Stockholm kl. 07:10 och retur från Ängelholm kl. 08:40. Det innebär att SAS kommer att ha tio dagliga rundturer mellan Arlanda och Ängelholm under vardagarna. - Vi har under en lång tid upplevt ett intresse hos kunderna av en tidigare morgonavgång från Arlanda än dagens 08:05. Nu tillmötesgår vi dessa önskemål samtidigt som vi minskar trycket på den trånga flygplatsterminalen i Ängelholm genom att sprida morgonpassagerar-na på två avgångar och ankomster, säger Jens Wigen som är linjeansvarig på SAS inrikes. Trots att antalet avgångar ökas blir SAS utbud av stolar under vardagarna oförändrat 850 totalt. Den DC 9 som idag används på första morgonavgången från Stockholm byts nämligen ut mot en mindre Fokker F 28 samtidigt som den nya rundturen flygs med Saab 2000. - På sikt skulle vi gärna flyga mer med vår större MD80 som vi idag endast använder under två rundturer per dag. Tyvärr är det omöjligt eftersom bärigheten på start- och landnings-banan är begränsad, säger Jens Wigen och fortsätter: - Vi räknar med att den konkurrens som nu uppstår på linjen från augusti kommer att leda till att antalet flygresenärer totalt sett ökar. För ytterligare information: Jens Wigen, linjeansvarig, tel: 08/797 19 92 eller Matts Olsson, SAS stationschef i Ängelholm, tel: 0431/580 20. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00380/wkr0001.doc