Fortsatt SAS-trafik på Sturup flygplats

FORTSATT SAS-TRAFIK PÅ STURUP FLYGPLATS Med anledning av ett rykte i pressen om att SAS, i förbindelse med Öresundsbrons öppnande år 2000, planerar att flytta inrikestrafiken från Sturup till Köpenhamns flygplats på Kastrup, ska följande förtydligas: När Öresundsbron öppnar kommer transporten över Sundet att ske både enklare och snabbare. Köpenhamns flygplats på Kastrup blir därmed attraktivare för de boende i södra Sverige som reser till Europa och övriga delar av världen. Även för vissa delar av inrikesmarknaden i Sverige kan Köpenhamns flygplats bli mer attraktiv som flygplats än Sturup för resa till Stockholm. Men - det är SAS bestämda uppfattning att det även efter Öresundsbrons öppnande kommer att finnas ett stort underlag för inrikestrafik mellan Sturup och Stockholm. SAS har därför inga planer på att flytta inrikestrafiken mellan Sturup och Stockholm till flyglinjen mellan Köpenhamns flygplats och Stockholm. Skulle detta ske, sviker SAS en mycket stor kundgrupp och överlåter dessa passagerare till andra flygbolag med trafik mellan Sturup och Stockholm. Ur affärsmässig synvinkel skulle det vara felaktigt. Det ingår i SAS affärsidé att det är kunderna som väljer och att det är SAS uppgift att tillmötesgå marknadens krav om bästa produkt - såväl på Sturup som på Köpenhamns flygplats. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS För ytterligare information: Jens Peter Skaarup, SAS pressavdelning i Danmark, telefon +45-32 32 37 42. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00940/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00940/wkr0002.pdf