Ny chef för SAS Technical Division

Ny chef för SAS Technical Division Örnulf Myrvoll har utnämnts till chef för SAS Technical Division. Befattningen innebär drifts- och flygsäkerhetsansvar för tekniskt underhåll av de 168 flygplanen i SAS-flottan. Divisionen sysselsätter cirka 3 500 personer, de flesta i Köpenhamn, Oslo och Stockholm. Örnulf Myrvoll kommer att ingå i SAS ledningsgrupp och rapportera till verkställande direktör Jan Stenberg. Han tillträder sin befattning den 1 december 1998 och övertar det tekniska ansvaret efter de skandinaviska luftfartsmyndigheternas godkännande. Örnulf Myrvoll är 52 år och maskiningenjör och är i dag verkställande direktör för ABB Norsk Kabel AS. Örnulf Myrvoll var tidigare chef för ABB Daimler-Benz Transportation (Norway) AS med ansvar för utveckling och produktion av flygtågen till den nya Gardermoen-banan. SAS Informationsavdelning 19981020/UT ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00760/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00760/wkr0002.pdf