Ny medlem i SAS jackpot- familj

NY MEDLEM I SAS JACKPOT- FAMILJ SAS Jackpot-familj har fått en ny medlem - SAS Familjepris, som gör det markant billigare för en familj att resa ut och uppleva Europa. Den nya biljettypen är 25 procent billigare än en vanlig SAS Jackpot biljett. SAS Jackpot-biljett introducerades i mars 1992 och är SAS bästa erbjudande när det gäller fritidsresemarknaden. Prisexempel på SAS Familjepris: Två vuxna och ett barn Stockholm-London tur och retur kostar 4875 kronor mot ordinarie SAS Jackpot pris 6500 kronor. Göteborg-Paris tur och retur för två vuxna och ett barn kostar 5250 kronor mot ordinarie SAS Jackpot pris 7000 kronor. För att kunna utnytja SAS Familjepris måste man vara minimum två personer (en vuxen och ett barn). Man skall tillhöra samma familj eller bo på samma adress. Dessutom gäller de vanliga SAS Jackpot-reglerna, att man skall vara borta natten mellan lördag och söndag och att biljetten skall bokas och betalas senast sju dagar före avresa. Försäljningen av SAS Familjepris börjar i dag, den 23 september. I första hand under en försöksperiod som sträcker sig fram till 31 januari nästa år. Samtidigt med introduktionen av SAS Familjepris sänker SAS priset på SAS pensionärs Jackpot-biljett ( gäller för resenärer som är 65 år fyllda och äldre). Rabatten höjs från 10 till 20 procent på ordinarie SAS Jackpot-pris. Dessutom är det inte längre ett krav på att man måste stanna borta natten mellan lördag och söndag men man måste stanna borta minst två nätter. Utöver SAS Jackpot, SAS Familjepris och SAS pensionärs Jackpot består Jackpot-familjen också av SAS ungdoms Jackpot (för ungdomar mellan 12 och 24 år- på vissa sträckor upp till 26 år), SAS weekend Jackpot (där priset nu är sänkt med upp till 400 kronor) och SAS super Jackpot ( som säljs under kampanj-perioder). För ytterligare information: Ewa Otto, SAS Marknadsavdelning Sverige, tel. 08- 797 29 55 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00550/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00550/wkr0002.pdf