SAS Eurobonus utsett till Bästa Lojalitetsprogram 1996

SAS EUROBONUS UTSETT TILL BÄSTA LOJALITETSPROGRAM 1996 SAS EuroBonus har tilldelats 1996 års International Freddie Award för bästa internationella lojalitetsprogram bland världens flygbolag. Priset delas årligen ut till det flygbolag som erbjuder sina medlemmar den bästa helhetskombinationen av bra medlemsservice, bonuserbjudanden, förmåner och valmöjligheter. Dessutom har SAS EuroBonus vunnit i kategorierna: Bästa guldprogram, medlemsservice, medlemstidning och internet-sidor. Utmärkelsen Freddie Award har stiftats av den amerikanska tidningen Inside Flyer International och MCI Telecommunications. Namnet Freddie Award kommer från den brittiske flygpioniären Sir Freddie Laker som under 1970-talet tilldrog sig berömmelse för sina uppseendeväckande marknadsföringsidéer inom reseindustrin. Vinnaren röstades fram av medlemmar i flygbolagens lojalitetsprogram. I årets omröstning deltog 18 000 medlemmar från ett 30-tal flygbolag över hela världen SAS amerikanska samarbetspartner United Airlines vann i kategorin: Bästa lojalitetsprogram i Nordamerika. För ytterligare information: Klas Rosenblad, Director SAS EuroBonus Communication, tel 08/797 44 63 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00190/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00190/wkr0002.pdf