SAS Inrikes erbjuder sportlovspriser för familjer

SAS INRIKES ERBJUDER SPORTLOVSPRISER FÖR FAMILJER Idag, 27 januari, börjar SAS sälja speciella sportlovsbiljetter för resor inom Sverige. Biljetterna gäller under de perioder då sportlovet infaller på respektive SAS destination i landet och har ett enhetspris på 975 kronor tur och retur till eller från Stockholm för en vuxen och ett barn, 2-19 år, som reser tillsammans. Medföljande make, maka eller sambo betalar enhetspriset 400 kronor och medföljande barn, utöver det första, betalar 275 kronor för en tur och returbiljett till eller från Stockholm. Sportlovspriset måste bokas senast fyra dagar före avresa och kräver minst en natts bortovaro. Giltighetsperioden framgår av nedanstående uppställning och gäller vid utresa från respektive destination: Göteborg: 8- 16 februari Malmö/Ängelholm/Kristianstad/Växjö/Kalmar/Ronneby: 15- 23 februari Karlstad: 22 feb- 2 mars Luleå/Umeå/Sundsvall/Östersund/Örnsköldsvik/Kiruna/Skellefteå: 1- 9 mars Stockholm (Uppsala) 15 feb-2mars Såväl ut- som hemresa måste ske inom respektive period. För resor som går mellan två destinationer i landet, via Stockholm, är motsvarande enhetspriser, tur och retur, 1725 kronor för en vuxen och ett barn i sällskap, 800 kronor för medföljande make/maka/sambo samt 300 kronor för ytterligare medföljande barn. För ytterligare information: Ann-Margaret Dovhage, Prisansvarig SAS Inrikes, tel. 08/797 2979. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00200/wkr0001.doc