SAS och Lufthansa förstärker samarbetet i Norden

SAS OCH LUFTHANSA FÖRSTÄRKER SAMARBETET I NORDEN SAS och Lufthansa utökar allianssamarbetet till den finländska marknaden. Från den 26 oktober inleder de bägge bolagen ett code share- samarbete på linjerna mellan Finland-Skandinavien och Finland-Tyskland, totalt 65 dagliga flygningar. Trafikprogrammen till och från Finland kommer att samordnas med det totala trafikprogrammet vilket ger den finländska marknaden bättre anslutningar till ett stort antal destinationer runt om i världen. - Samarbetet på den finländska marknaden är ett led i utvecklingen av Star alliance-samarbetet och innebär att vi kan erbjuda både fler och effektivare förbindelser, vilket givetvis stärker vår konkurrenskraft på den finländska marknaden, säger Marie Ehrling, vice president, SAS Network Management. Under hösten kommer samarbetet mellan SAS och Lufthansa i Finland att utvidgas på motsvarande sätt som på respektive hemmamarknader. Ytterligare information: Marie Ehrling, SAS Nerwork Management, tel 070-597 2156 eller Ludmilla Bjerke, tel 797 2694. SAS i Finland: areachef Kaj Jansson, tel +358 9 22 8021 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00230/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00230/wkr0002.pdf