SAS och Lufthansa integrerar sina försäljningsorganisationer i Norge och Sverige

SAS OCH LUFTHANSA INTEGRERAR SINA FÖRSÄLJNINGSORGANISATIONER I NORGE OCH SVERIGE SAS och Lufthansa förstärker samarbetet i Skandinavien från 1 september. Då bildar de två samarbetspartnerna en gemensam försäljningsorganisation i Sverige och Norge som innebär att SAS tar över ansvaret för samtliga försäljningsaktiviteter som berör de bägge bolagen. Alla försäljningskontoren ska marknadsföra och sälja Lufthansas tjänster i Sverige och Norge, förhandlingar pågår om motsvarande integration i Danmark. Lufthansa behåller en liten grupp kvar i respektive land som ska arbeta med försäljnings- och marknadsföringsstrategier samt vårda bolagets varumärke. Alla anställda i Lufthansas nuvarande marknads- och försäljningsorganisation har fått erbjudande om anställning i SAS. Genom de många försäljningskontor som SAS har i Skandinavien betyder detta samarbete att det blir lättare för kunderna att få tillgång till Lufthansas tjänster. Redan den 15 augusti stänger Lufthansa sitt biljettkontor på Arlanda och för över verksamheten till SAS-kontoret på flygplatsen. Ytterligare information: Sverige: Lars Edelgård, marknads- och försäljningschef, Lufthansa, tel 08-614 1532 Norge: Caroline Lehmann, marknads- och försäljningschef, Lufthansa, tel (+ 47) 22-83 40 06 eller SAS informationsavdelning, tel 08-7971500 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00960/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00960/wkr0002.pdf