SAS ökar satsningen på Östeuropa

SAS ÖKAR SATSNINGEN PÅ ÖSTEUROPA Passagerartillströmningen ökar på SAS linjer till Polen och i takt med det utökas antalet turer. Från och med vintertrafikprogrammet som startar den 26 oktober erbjuder SAS förstärkning på de destinationer där efterfrågan är störst. Köpenhamn-Gdansk utökas med fyra avgångar, vilket innebär att SAS nu får två dagliga turer i vardera riktning. Avgångstider från Köpenhamn är kl 10.30 och 15.15 med retur från Gdansk kl 12.30 och 16.55. - Vi kan notera en positiv passagerarutveckling på linjen. Förutom ökningen mellan Skandinavien och Polen ökar antalet passagerare till Polen från övriga orter framför allt från Storbritannien via Köpenhamn till Gdansk. Under årets första nio månader ökade antalet passagerare med 15 procent, säger Per Söderblom, SAS Route Market Development. Till Poznan, som är den stora mässtaden i Polen, har SAS passagerarantal fördubblats under de första nio månaderna, jämfört med samma period 1996. Från och med den 26 oktober trafikeras Poznan dagligen från Köpenhamn. Med tidtabell kl 10.20 från Köpenhamn och kl 12.20 från Poznan. SAS flyger till totalt fyra destinationer i Polen,; Gdansk, Poznan, Szczecin och Warsawa med totalt sex dagliga turer i vardera riktning. 1996 hade SAS tre avgångar i veckan, mellan Köpenhamn och Zagreb. Från och med vintertrafikprogrammet öppnas en daglig förbindelse mellan de båda städerna i vardera riktning. Med avgång kl 10.30 från Köpenhamn och kl 13.25 från Zagreb. MER PLATS TILL LONDON På linjen Stockholm-London ökar SAS antalet flygstolar med cirka 1000 stolar per vecka i vardera riktning genom två dagliga förbindelser med Boeing 767 från Arlanda, en morgonflygning och en eftermiddagsflygning. Från Oslo till London är ökningen cirka 700 stolar per veckaåt vardera håll. Där ökas linjen med en tur till totalt fem. Ytterligare information: Per Söderblom, tel 08- 797 21 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00580/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00580/wkr0002.pdf