SAS sänker priserna för affärsresenärer

SAS SÄNKER PRISERNA FÖR AFFÄRSRESENÄRER SAS sänker, med början i morgon, priset på affärsresor mellan Skandinavien och Europa. Samtidigt införs en ny biljettyp, EuroSaver, som ger i stort sett samma fördelar som fullprisbiljetten, men med ett betydligt lägre pris. Enda restriktionen är att såväl ut- som hemresa måste göras med SAS. EuroSaver-biljetten är upp till 25 procent billigare än fullprisbiljetten, den genomsnittliga prissänkningen ligger på 15 procent. PRISEXEMPEL Stockholm-Paris: 11.570:- (normalpris) 9.625:- (SAS EuroSaver), besparing: 1.945:- =17% Stockholm-London: 9.280:-(normalpris) 6.940:- (SAS EuroSaver), besparing: 2.340:-=25% Göteborg-Bryssel: 9.385:-(normalpris)7.795:- (SAS EuroSaver), besparing: 1.590:-=17% I samband med introduktionen av SAS EuroSaver sänker SAS också priset på affärsresenärsbiljetten EuroTicket med i genomsnitt fem procent. Prissänkningen gäller under perioden fram till 30 september. EuroTicket ska bokas fyra dagar före avresa och både ut- och hemresa ska ske med SAS. ÅRSKORT Den 12 maj blir det enklare att resa för den frekvente resenären. Då introducerar SAS nämligen det biljettlösa resandet på linjer från Skandinavien till Amsterdam, Bryssel, London och Helsingfors. SAS erbjuder kort med 10, 20, 30 eller 40 enkelresor till en i förväg bestämd destination, kortet ger upp till 35 procent lägre pris per resa. Ett alternativ är årskort med obegränsat antal resor till en och samma destination. - Det biljettlösa resandet ger lägre distributionskostnader som vi tycker ska komma våra frekventa resenärer till godo. Den här satsningen ger affärsresenärer lägre priser med i stort sett samma flexibilitet som fullprisbiljetten ger. Det är ett sätt att stärka vår konkurrenskraft och behålla våra affärsresenärer. Flygpriserna i Europa ändrar sig i takt med att marknadssituationen förändras och vi kommer följa den utvecklingen med ytterligare prisutspel. Efter hand kommer också den teknologiska utvecklingen medge nya intressanta lösningar, säger Vagn Sörensen, Senior Vice President, SAS. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS Ytterligare information: Karin Croon, SAS västeuropeiska linjer, tel 08/797 18 41 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00800/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00800/wkr0002.pdf