SAS sänker priserna på inrikesresor i sommar och barnen följer med gratis

SAS SÄNKER PRISERNA PÅ INRIKESRESOR I SOMMAR OCH BARNEN FÖLJER MED GRATIS Idag inleder SAS försäljningen av sommarpris-biljetter på det svenska inrikesnätet. Sommarpriserna gäller under perioden 23 juni-10 augusti och innebär prissänkningar på upp till 250 kronor jämfört med ordinarie lägsta pris, SAS Jackpot Mini. Det betyder, exempelvis, att en vuxen person endast betalar 800 kronor för en tur-och returresa Stockholm- Göteborg eller Stockholm-Malmö och 700 kronor Stockholm -Karlstad. Medföljande barn, 0-11 år, reser gratis och barn 12-17 år betalar 400 kronor. För medföljande vuxen person gäller ordinarie medföljandepris vilket är 500 kronor från Stockholm till Göteborg/Kalmar/Karlstad/Malmö/Ronneby/Sundsvall/ Umeå/Växjö/ Östersund/ samt 700 kronor från Stockholm till Kiruna/Kristianstad/Luleå/Skellefteå/ Ängelholm/ Örnsköldsvik, tur och retur. Sommarpriserna innebär alltså kraftiga prissänkningar för familjeresande. Här följer några prisexempel för en familj med två vuxna och två barn, 5 och 10 år (priserna gäller tur- och returresa): Sommarpris Ordinarie lägsta pris Stockholm - Göteborg 1 300:- 2 150:- Stockholm - Luleå 1 700:- 2 545:- Stockholm - Sundsvall 1 150:- 1 995:- - Vi vill följa upp förra årets sommarsuccé med gratisresande för barn. I år är erbjudandet ännu bättre eftersom även vuxenpriserna är rabatterade. Vi hoppas att detta ska ge många nya flygresenärer. - Flygpriserna för privatresenärer är idag mycket attraktiva för den som kan anpassa avresetiderna till tidpunkter med god platstillgång. Vi vill att fler ska upptäcka detta. Hela semesterdagar går också att spara genom att resa med flyg istället för med tåg eller bil vilket bör göra valet enkelt för dem som semestrar i Sverige, säger Karin Strömberg som är SAS Inrikeschef i Sverige. Villkoren för sommarpriset är: Bokning senast sju dagar före avresa och minst en natts bortovaro. För ytterligare information: Karin Strömberg, SAS Inrikeschef, tel: 08/797 19 03, Christina Falck, Ansvarig affärsutveckling, tel: 08/797 1991 eller: Ann-Margaret Dovhage, Prisansvarig SAS Inrikes, tel: 08/797 2979. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/29/20030729BIT00300/wkr0001.doc