SAS sänker priset på 50 resmål i Europa

SAS SÄNKER PRISET PÅ 50 RESMÅL I EUROPA SAS inleder det nya året med en prissänkning för turistresenärer. Tillsammans med vår partner Lufthansa sänks priset på Jackpotbiljetten med i genomsnitt 20-25 procent och gäller för resa på samtliga avgångar från Skandinavien till ett 50-tal destinationer i Europa. Försäljningen startar den 13 januari och gäller för resa under perioden från den 20 januari till den 23 mars. Prisexempel (tur och retur-priser) Stockholm/Göteborg- 2000:- London: Malmö-London: 1900:- Malmö-Amsterdam: 1900:- Stockholm/Göteborg- 2000:- Paris: Stockholm/Göteborg- 2100:- Budapest: Stockholm/Göteborg- 2300:- Madrid: Barn mellan två och 17 år reser för halva priset och barn under två år betalar tio procent av Jackpotpriset. Palma, Piza, Porto Tack vare samarbetet med vår partner Lufthansa gäller priserbjudandet även till ett stort antal destinationer i Sydeuropa, exempelvis Palma, Piza, Porto och Valencia med ett Jackpotpris på 2300:- tur och retur. Speciella anslutningspriser för resa med SAS inrikeslinjer till/från Arlanda varierar från 500 kronor tur och retur (Karlstad) till 1000 kronor tur och retur (Kiruna). Reglerna är desamma som för ordinarie Jackpotbiljett, vilket innebär att bokning måste ske senast sju dagar före avresa och man måste stanna borta natten mellan lördag och söndag. - Med det här prisutspelet vill vi stimulera ett ökat turistresande under en period då vi har ledig kapacitet. Genom vårt samarbete med Lufthansa har vi möjlighet att till konkurrenskraftiga priser erbjuda platser på samtliga avgångar till ett mycket stort antal resmål i Europa, säger Jan Molarin, marknadsansvarig för SAS europalinjer. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS Ytterligare information: Jan Molarin, SAS marknadsavdelning, tel 070/597 15 36 eller Ulf Ingnäs, SAS Europa-linjer, tel 08/797 1708 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00560/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00560/wkr0002.pdf