SAS sponsrar svenska tennislöften

SAS SPONSRAR SVENSKA TENNISLÖFTEN SAS inleder från idag en satsning på svenska tennislöften i samarbete med Svenska Tennisförbundet. Två juniorer kommer genom satsningen att få hjälp att komma ut i världen och spela viktiga tävlingar för att på så sätt förhoppningsvis kunna nå världseliten. De två juniorerna är: Joachim Johansson, 16 år, från Södertälje - Medlem av svenska juniorlandslaget. Har bland annat vunnit European Team Championships för 16-åringar och varit finalist i Båstad för samma ålderskategori. Robin Söderling, 13 år, från Tibro - Spelade 35 turneringar under 1997 och vann 17 av dem och nådde minst semifinal i ytterligare tio av dem. Har i år ökat på vinstraden. - För att unga lovande spelare ska kunna ta klivet upp i senioreliten krävs flitigt tävlande internationellt vilket kan vara tungt att klara ekonomiskt. Genom att SAS går in och hjälper dessa ungdomar med flygresorna hoppas vi att de ska kunna vässa sina talanger och växa upp till morgondagens tennisstjärnor, säger Johan Damström, Sponsringschef på SAS. - Svenska tennisspelare har genom åren varit goda ambassadörer för vårt land och SAS, som globalt företag med skandinaviskt ursprung, har haft stor glädje av tidigare samarbeten med Björn Borg och Stefan Edberg. Därför känns det rätt för oss att gå in och hjälpa till att få ut några av de bästa svenska juniorerna i världen då tennisförbundets ekonomi har sina begränsningar, fortsätter Johan Damström. SAS har en lång tradition av samarbete med tennissporten och nuvarande samarbete med Svenska Tennisförbundet inkluderar bland annat sponsorskap av Swedish Open i Båstad och av svenska Davis Cup - laget. Utöver det har SAS samarbete med flera tennisspelare, bland annat Thomas Enqvist och Åsa Carlsson. - Den satsning vi nu drar igång löper ett år i taget och nya namn kan komma till och försvinna vartefter som tiden går. Vår förhoppning är att kunna bidra i någon mån till en fortsättning på den fina svenska tennistraditionen, säger Johan Damström. För ytterligare information: Johan Damström, Sponsorchef SAS, tel. 070/597 27 87. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00590/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00590/wkr0002.pdf