Se Europa med SAS i sommar

SE EUROPA MED SAS I SOMMAR SAS och Lufthansa kommer att tillsamans med sina partners introducera ett: STOP EUROPE AIRPASS Ett Europapass som ger möjlighet att till ett facilt pris ta sig runt i Europa. Totalt finns tre prisnivåer beroende på flygavståndet mellan städerna. Begränsningen är att resenärerna måste stanna borta natten mellan lördag och söndag samt besöka minst två städer utanför Norden. Exempel på en rundresa från Stockholm: Stockholm - Riga (600 svenska kronor), Riga - Frankfurt ( 850 kronor), Frankfurt - London ( 850 kronor), London - Amsterdam ( 600 kronor), Amsterdam - Stockholm ( 850 kronor) totalpris 3 750 kronor. Ett erbjudande som ger resenärerna möjlighet att uppleva flera av Europas städer till ett låg pris. Exempel på en rundresa från Göteborg: Göteborg - London ( 850 kronor), London - Bryssel ( 600 kronor), Bryssel - Göteborg ( 850 kronor) totalpris 2.300 kronor. En resa till två av Europas mest spännande städer till samma pris som resan till en stad normalt kostar. Exempel på en rundresa från Malmö: Malmö - Köpenhamn ( 600 kronor), Köpenhamn - Nice (850 kronor), Nice - Genua ( med hyrbil eller tåg som inte ingår i biljettpriset) Genua - Paris ( 600 kronor), Paris - Köpenhamn ( 850 kronor), Köpenhamn - Malmö ( 600 kronor) totalpris 3.500 kronor. Det här ger möjligheten att se Rivieran och dessutom besöka städerna Nice och Paris till ett lågt pris. Följande bolag erbjuder den nya rundtursbiljetten i Europa: SAS, Lufthansa, British Midland, Air Baltic, Spanair, Luxair och Air Dolomiti. Biljetterna säljs från den 1 maj och gäller för resa under perioden 15 juni till 31 augusti. - Med den här satsningen vänder vi oss till våra resenärer i turistklass, säger koncerndirektör Vagn Sörensen. - Vi har tidigare utlovat en rad nyheter på denna marknad. Den här första satsningen är också ett bra exempel på hur luftfartsalliancen tillsammans med Lufthansa och andra partners kommer turistklass- resenärerna till godo, säger Vagn Sörensen SAS CORPORATE COMMUNICATIONS Ytterligare information: Elizabeth Hjelm, SAS priskoordinator, tel 08/ 797 18 21 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00810/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00810/wkr0002.pdf