Scandinavian Biogas offentliggör obligationsprospekt och ansöker om inregistrering av de ytterligare obligationerna vid Nasdaq Stockholm

Bolagets ansökan om notering av ytterligare obligationer vid Nasdaq Stockholm har skickats in och första dag för handel är planerad till den 18 augusti 2017. Med anledning av noteringen har Bolaget upprättat ett prospekt som har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på Bolagets webbplats www.scandinavianbiogas.com och Finansinspektionens webbplats www.fi.se.

Scandinavian Biogas Fuels International AB (”Bolaget”) offentliggjorde den 15 juni 2017 att Bolaget framgångsrikt har emitterat 30 MSEK under Bolagets befintliga utestående obligationslån med ISIN SE0007784111 och inom ett totalt belopp om 300 MSEK och med förfallodatum den 10 februari 2020 på den svenska obligationsmarknaden. Efter utökningen uppgår obligationslånet till 230 MSEK.

Emissionslikviden kommer att användas till att dels finansiera ytterligare investeringar i Biokraft-projektet i Skogn, Norge, och dels till att amortera externa lån.

För ytterligare information, kontakta:

Matti Vikkula, VD & Koncernchef
Telefon: +46 (0)70 597 99 38

Informationen är sådan som Scandinavian Biogas Fuels International AB ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 augusti 2017, kl. 14:00.